Stanowisko urzędnicze Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrówku
Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego lub wykazanie się znajomością języka polskiego wystarczającą do wykonywania zadań;
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
6) wykształcenie wyższe magisterskie oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art.122 ust.1 Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( t.j. Dz.U. 2018, poz.1508);
7) minimum pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzy letni staż pracy w pomocy społecznej;
8) zaawansowana znajomość obsługi komputera, arkuszy kalkulacyjnych i programów biurowych;
9) umiejętność interpretacji i stosowania przepisów w szczególności z zakresu: ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodzin i systemie pieczy zastępczej i innych ustaw związanych z pracą na stanowisku;
10) znajomość podstawowych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie samorządu terytorialnego, a zwłaszcza ustaw: o samorządzie gminnym, o dostępie do informacji publicznej, o ochronie danych osobowych, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Kodeks pracy oraz rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Wymagania dodatkowe:
1) umiejętność praktycznego stosowania przepisów;
2) umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i podległego zespołu oraz wysoka kultura osobista;
3) komunikatywność, odpowiedzialność, dokładność, operatywność, odporność na stres, bardzo dobra organizacja pracy.
1) kierowanie bieżącą działalnością Ośrodkiem Pomocy Społecznej oraz reprezentowanie go na zewnątrz;
2) odpowiedzialność za całokształt zadań oraz prowadzenie gospodarki finansowej OPS;
3) realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, dodatków mieszkaniowych oraz dodatków energetycznych, pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów i innych wynikających z przepisów prawa przekazanych w kompetencję OPS;
4) składanie Radzie Gminy Ostrówek corocznych sprawozdań z działalności Ośrodka oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej;
5) realizacja przez Ośrodek zadań własnych gminy i zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
6) organizacja pracy w OPS na poszczególnych stanowiskach pracy, zapewniająca sprawne wykonywanie zadań;
7) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych w ustawie o pomocy społecznej oraz w pozostałych sprawach przekazanych do prowadzenia OPS;
8) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych przy ścisłej współpracy ze Skarbnikiem Gminy Ostrówek;
9) udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym;
10) współdziałanie z instytucjami, organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami w celu realizacji zadań społecznych;
11) sprawowanie nadzoru i odpowiedzialność za majątek OPS;
12) pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych na działalność OPS;
13) opracowywanie, aktualizowanie i realizacja Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych dla Gminy Ostrówek oraz innych programów z zakresu opieki społecznej;
14) przygotowywanie projektów aktów prawnych oraz innych materiałów przedkładanych organom Gminy.
1) list motywacyjny poświadczony własnoręcznym podpisem;
2) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej - własnoręcznie podpisany; CV kandydata o pracę powinno zostać opatrzone oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku gdy kandydat podaje więcej danych niż wymagane przepisami prawa (art. 221 Kodeksu Pracy) przez Administratora w celu realizacji procesu rekrutacji;
3) kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie do pobrania w siedzibie Urzędu w sekretariacie pok. 26 I piętro;
4) kserokopie świadectw pracy (zaświadczeń lub umów o pracę w przypadku trwania stosunku pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu);
5) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
6) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
7) oświadczenie (pod odpowiedzialnością karną wynikającą z art. 233 § 1 kodeksu karnego) o korzystaniu z pełni praw publicznych i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE-Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych ( Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 04.05.2016r.) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U.2018, poz.1000);
10) oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej oraz obsługę komputera z monitorem ekranowym;
11) wszystkie sporządzone przez kandydata dokumenty winny być przez niego własnoręcznie podpisane, a każda strona parafowana. W przypadku kopii dokumentów winny posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę; „stwierdzam zgodność z oryginałem’’, wraz z datą składania oświadczenia;
12) przed przystąpieniem do rozmowy z kandydatem dopuszczonym do postępowania konkursowego Komisja Konkursowa ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo;
13) ew. referencje, opinie lub inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach. Uwaga: dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
Podstawa prawna zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony. Przewidywany termin zatrudnienia – sierpień 2019 r.
Wymiar czasu pracy: pełny etat.
Informacja o warunkach pracy:
1) praca przy komputerze o charakterze administracyjno – biurowym;
2) czas pracy jednozmianowy, od poniedziałku do piątku w budynku z barierami architektonicznymi (m.in. brak windy);
3) praca z petentem;
4) praca w terenie oraz wyjazdy służbowe.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych: nie dotyczy.
Urząd Gminy Ostrówku, Ostrówek-Kolonia 32, 21-102 Ostrówek, sekretariat pok. 26. Z dopiskiem na kopercie: ,,Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostrówku”.
Informacje dodatkowe:
1) Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone po terminie, o którym mowa w pkt. XI, nie będą rozpatrywane;
2) W przypadku dokumentów aplikacyjnych przesłanych pocztą, za datę złożenia oferty przyjmuje się datę doręczenia przesyłki do Urzędu Gminy Ostrówek;
3) Dokumenty aplikacyjne mogą być również przesłane drogą elektroniczną pod warunkiem opatrzenia ich bezpiecznym podpisem elektronicznym, zgodnie z ustawa z dnia 18.09.2001 r. o podpisie elektronicznym;
4) W dokumentach aplikacyjnych proszę podać numer telefonu do kontaktu;
5) Procedura naboru zostanie przeprowadzona dwuetapowo: I etap – analiza złożonej dokumentacji pod względem formalnym, II etap – rozmowa kwalifikacyjna. Osoby, które zakwalifikują się do drugiego etapu naboru są zobowiązane do przedstawienia oryginału dokumentów dołączonych do aplikacji oraz okazania dokumentu tożsamości w dniu rekrutacji. O terminie przeprowadzonej rozmowy telefonicznej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Dokumenty osoby wyłonionej w drodze naboru i zatrudnionej w Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrówku zostaną dołączone do akt osobowych.
Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane w Referacie Organizacyjno-Administracyjnym Urzędu Gminy Ostrówek przez okres 10 dni od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W tym czasie osoby będą mogły odebrać swoje dokumenty za pokwitowaniem. Po upływie 10 dni nieodebrane dokumenty zostaną zniszczone komisyjnie.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Gminy Ostrówek www.ostrowek.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Ostrówek i Ośrodku Pomocy Społecznej w Ostrówku.
Szczegółowych informacji udziela Sekretarz Gminy Ostrówek tel. 81 856-27-82, w godzinach od 8:00 do 15:00
Dodano do BIP dnia 04-06-2019 13:17:11