Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
7.30-15.30, pokój nr 28, tel. (81) 8562783
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1.Realizowanie zadańw zakresie obsługi Rady Gminy i jej Komisji oraz jednostek pomocniczych gminy, w szczególności:
1) obsługa platformy ePUAP poprzez tworzenie dokumentów, wysyłania i odbieranie,
2) przygotowywanie i kompletowanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia
i obrady tych organów,
3) przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
4) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych
z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji i Wójta, kompletowanie materiałów pod obrady rady
i komisji,
5) protokołowanie sesji, posiedzeń komisji, zebrań, spotkań, pomoc radnym w sprawowaniu mandatu,
6) prowadzenie ogólnie dostępnego zbioru uchwał Rady Gminy,
7) prowadzenie pełnej dokumentacji pracy Rady i jej komisji,
8) prowadzenie rejestru i zbioru przepisów gminnych, uchwał Rady Gminy, wniosków i opinii komisji oraz interpelacji i wniosków radnych,
9) przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
10) przekazywanie uchwał organom nadzoru i do publikacji,
11) obsługa dyżurów Przewodniczącego oraz spotkań radnych
z wyborcami,
12) wykonywanie czynności związanych ze współdziałaniem Rady
z organami władzy państwowej, organami innych jednostek samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi, politycznymi, samorządowymi, związkami zawodowymi,
13) prowadzenie spraw związanych z obsługą rad sołeckich,
14) organizowanie i obsługa uroczystości z udziałem Rady Gminy,
15) prowadzenie ewidencji radnych, członków innych organów kolegialnych gminy oraz statystyki GUS,
16) analiza kosztów funkcjonowania Rady i jej komisji,
17) organizowanie szkoleń dla radnych,
18) prowadzenie rejestru i zbioru rozstrzygnięć nadzorczych dotyczących uchwał Rady Gminy,
19) współdziałanie z jednostkami pomocniczymi i ich organami, prowadzenie ich ewidencji i spraw z nimi związanych,
20) prowadzenie spraw w zakresie współpracy z gminami zagranicznymi i polskimi,
21) prowadzenie spraw związanych z przynależnością Gminy do stowarzyszeń i związków międzygminnych,
22) prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania i ich rozliczanie.
2. Realizowanie zadań wynikających z zakresu przygotowania
i przeprowadzenia wyborów, w szczególności:
1) wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem
i przeprowadzeniem wyborów do Sejmu, Senatu, organów samorządowych oraz innych organów, dla których obsługę techniczną prowadzą samorządy gminne, ławników zgodnie z zakresem ustalonym w ordynacjach wyborczych i innych ustawach,
2) obsługa organizacyjno - techniczna referendów i konsultacji społecznych,
3) obsługa organizacyjno - techniczna wyborów sołtysów i rad sołeckich.
3. Realizowanie z zakresu spraw ogólno – organizacyjnych,
w szczególności:
1) dokonywanie bieżących zakupów artykułów spożywczych na potrzeby Urzędu Gminy i sesje Rady Gminy,
2) rzetelne i oszczędne wydatkowanie środków z budżetu gminy na dokonywane zakupy bieżące,
3) gospodarowanie drukami i formularzami,
4) zapewnienie bieżącej i pełnej informacji na tablicach ogłoszeń,
5) prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta,
6) prowadzenie zbioru uchwał i wniosków Rady Gminy, przekazywanie ich do realizacji zgodnie z akredytacją,
7) archiwizacja dokumentacji obowiązującej na stanowisku pracy,
8) stwierdzanie zgodności kserokopii z oryginałami oraz stwierdzanie własnoręczności podpisów na potrzeby własne Urzędu,
9) prowadzenie zakładowej działalności socjalnej oraz obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
10) organizacja imprez i wycieczek pracowników Urzędu w ramach środków z ZFŚS,
11) przyjmowanie i załatwianie wniosków o pomoc finansową
i pożyczki z ZFŚS,
12) pobieranie opłaty skarbowej,
13) współpraca w zakresie aktualizacji strony internetowej Gminy oraz Biuletynu Informacji Publicznej Gminy,
14) współpraca z kołami gospodyń wiejskich,
15) współpraca ze związkami gmin i powiatów.
7.30-15.30, pokój nr 29, tel. (81) 8562786
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1) Opracowywanie projektów aktów prawnych organów gminy Ostrówek
z zakresu oświaty;
2) Występowanie z wnioskami w sprawach dotyczących sieci szkół;
3) Przygotowywanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego;
4) Weryfikacja (opiniowanie i wnoszenie uwag) do projektów rocznych arkuszy organizacyjnych szkół i przedkładanie ich do zatwierdzenia Wójtowi Gminy;
5) Prowadzenie procedury związanej z powołaniem bądź odwołaniem dyrektorów szkół;
6) Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem zadań dotyczących Systemu Informacji Oświatowej na zasadach określonych w odpowiednich przepisach;
7) Realizacja zadań związanych z zapewnieniem przez gminę bezpłatnego transportu uczniów do szkół i opieki w czasie przewozu oraz z dokonywaniem zwrotu kosztów przejazdu uczniów i opiekunów do szkół w przypadkach określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty;
8) Prowadzenie spraw dotyczących kontroli spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkującą na terenie gminy Ostrówek;
9) Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
10) Prowadzenie całokształtu spraw w sprawie dofinansowania przygotowania zawodowego o którym mowa w art. 70b ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty;
11) Prowadzenie całokształtu spraw związanych z rządowymi programami pomocy uczniom;
12) Wykonywanie zadań z zakresu spraw ogólno – organizacyjnych wynikających z Regulaminu Organizacyjnego;
13) Obsługa interesantów z zakresu spraw związanych z zajmowanym stanowiskiem.
7.30-15.30, pokój nr 29, tel. (81) 8562786
OBOWIĄZKI SZCZEGÓŁOWE:
1.Realizowanie zadań dot. prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką kadrową w Urzędzie, w szczególności:
1) prowadzenie dokumentacji związanej z naborem na stanowiska urzędnicze, ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników Urzędu,
2) prowadzenie spraw płacowych w zakresie udzielania nagród jubileuszowych, dodatków specjalnego i stażowego oraz innych,
3) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników,
4) przygotowywanie i nadzorowanie organizacji konkursów oraz prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych,
5) prowadzenie całości dokumentacji z zakresu planowania
i wykorzystania przez pracowników urlopów wypoczynkowych,
6) prowadzenie ewidencji urlopów okolicznościowych, bezpłatnych, wychowawczych,
7) wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach do ustalenia kapitału początkowego pracowników,
8) wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach do ustalenia emerytur i rent,
9) wystawiane zaświadczeń o wysokości zarobków,
10) prowadzenie spraw związanych z organizacją praktyk zawodowych, staży, prac interwencyjnych i innych subsydiowanych form zatrudnienia,
11) przygotowywanie i przesyłanie sprawozdań do PFRON.
2. Realizowanie zadań wynikających z zakresu obsługi klienta,
w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z w zakresie obsługi klienta,
w szczególności:
2) przyjmowanie korespondencji wpływającej do Urzędu,
3) obsługa platformy ePUAP poprzez tworzenie dokumentów, wysyłania i odbieranie,
4) prowadzenie ewidencji korespondencji,
5) rozdzielanie korespondencji po jej zadekretowaniu na odpowiednie stanowiska Urzędu
6) i jednostek organizacyjnych gminy,
7) udzielanie informacji dotyczących funkcjonowania Urzędu, miejsca i sposobu załatwiania spraw w Urzędzie,
8) kierowanie interesantów do właściwych pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy,
9) udzielanie szczegółowych informacji interesantom,
10) nadzór nad tablicą ogłoszeń w budynku Urzędu.
3. Realizowanie zadań w zakresie ochrony dóbr kultury i ochrony zabytków,
w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji zabytków na terenie Gminy i podejmowanie działań mających na celu ich ochronę w sytuacjach zagrożenia,
2) opracowanie programu ochrony zabytków,
3) prowadzenie ewidencji dóbr kultury nie wpisanych do rejestru zabytków,
4) prowadzenie rejestru instytucji kultury,
5) współdziałanie i koordynowanie z Kierownikiem Gminnej Biblioteki programów działania oraz bilansowania potrzeb na ich finansowanie.
4. Realizowanie zadań z zakresu ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, w szczególności:
1) kontrola realizacji obowiązku zawierania ubezpieczeń O.C. rolników,
2) egzekwowanie zawierania ubezpieczeń.
5. Realizowanie z zakresu spraw ogólno – organizacyjnych,
w szczególności:
1) prenumerata czasopism, publikatorów aktów prawnych oraz wydawnictw zawodowych dla pracowników,
2) dokonywanie bieżących zakupów materiałów administracyjno – biurowych i materiałów eksploatacyjnych oraz usług na potrzeby Urzędu Gminy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych oraz ustawą o finansach publicznych,
3) racjonalne i celowe wydatkowanie środków budżetowych dot. zakupów materiałów, wyposażenia i usług,
4) przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
5) gospodarowanie drukami i formularzami,
6) obsługa sekretariatu Urzędu,
7) zapewnienie obsługi technicznej narad i zebrań organizowanych przez Wójta,
8) zapewnienie bieżącej i pełnej informacji na tablicach ogłoszeń,
9) koordynowanie zadań wynikających z realizacji instrukcji kancelaryjnej, zamawianie, rejestracja i nadzór nad pieczęciami urzędowymi,
10) prowadzenie spraw z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
11) prowadzenie rejestru udzielonych upoważnień oraz pełnomocnictw,
12) stwierdzanie zgodności kserokopii z oryginałami oraz stwierdzanie własnoręczności podpisów na potrzeby własne Urzędu,
13) pobieranie opłaty skarbowej,
14) nadzór nad siecią teleinformatyczną,
15) nadzór nad monitoringiem,
16) współpraca w zakresie aktualizacji strony internetowej Gminy oraz Biuletynu Informacji Publicznej Gminy,
17) współpraca z fundacjami i organizacjami pozarządowymi.
7.30-15.30, pokój nr 28, tel. (81) 8562783
(Pokaż pracowników archiwalnych)